środa, 30 maja 2012

Afiliacja krok po kroku

Autorem artykułu jest Artefakt


programy partnerskie i afiliacja
Programy partnerskie to wygodny sposób na zarabianie pieniędzy dla właścicieli stron internetowych, blogów, a dzięki linkom trackingowym, również dla osób aktywnie działających na forach i portalach społecznościowych. W praktyce każdy użytkownik internetu może zostać afiliantem. Krok po kroku odsłaniamy tajniki afiliacji potencjalnym wydawcom!
Krok 1 Zarejestruj się w sieci afiliacyjnej za darmo

Warunkiem koniecznym udziału w sieci afiliacyjnej w charakterze wydawcy jest rejestracja.

Rejestracji może dokonać każda osoba prywatna lub firma, która chce otrzymać wynagrodzenie za  promowanie produktów i usług reklamodawcy. Może w tym celu wykorzystać własną witrynę, fora internetowe czy skrzynkę mailową. Wydawca nie musi zakładać własnej działalności gospodarczej.

- Panel administracyjny został stworzony z myślą o wydawcach stawiających pierwsze kroki w afiliacji. Z jego pomocą właściciel serwisu weryfikuje swoje dane, ma wgląd do wymaganych dokumentów, definiuje witryny i powierzchnie, na których chce zamie[.] reklamy - wyjaśnia Rafał Irla, przedstawiciel sieci Afiliant.com. Panel umożliwia przeglądanie dostępnych w ramach sieci programów partnerskich, kontrolę zarobków i monitoring efektów kampanii przy użyciu statystyk. Indywidualna skrzynka mailowa służy stałemu informowaniu wydawców o kolejnych programach partnerskich

Krok 2 Wybierz program partnerski


Kolejnym krokiem jest wybór programu partnerskiego. W ramach panelu wydawca może zapoznać się z dokładnym opisem zasad programu, szczegółami dotyczącymi warunków naliczania wynagrodzenia. Może również przejrzeć dostępne kreacje reklamowe. Jak zapewnić sobie wysoką efektywność kampanii? Po pierwsze dokonywać wyboru tylko tych reklamodawców, których oferta odpowiada profilowi witryny. Po drugie korzystać tylko z tych kreacji reklamowych, które dobrze korespondują z designem naszej witryny. Po trzecie porównywać warunki finansowe poszczególnych programów oraz stale analizować skuteczność prowadzonych przez siebie działań. Dla ułatwienia oferujemy wydawcom profesjonalne doradztwo na każdym etapie realizacji kampanii - zapewnia Rafał Irla z sieci Afiliant.com

Krok 3 Generuj efekty

Warunkiem udziału w wybranym programie jest zaakceptowanie zgłoszenia przez reklamodawcę. Następnie wydawca dokonuje wyboru kreacji reklamowej i pobiera udostępniony mu kod kreacji. Wyświetlanie reklam następuje po umieszczeniu kodu w źródle strony. Wydawca ma dostęp do szerokiej puli rozmaitych form reklamowych, które przeszły przez proces konsultacji i weryfikacji.

Jak to działa? Internauta klika w reklamę na stronie wydawcy lub w link trackingowy na forum lub serwisie społecznościowym, a następnie podejmuje określoną akcję (wypełnia formularz, dokonuje zakupu produktu, etc). Jeśli jest ona zgodna z zasadami rozliczeń w programie, wydawca ma naliczane wynagrodzenie.

Krok 4 Zarabiaj!

Ostatnim krokiem jest bieżąca kontrola zarobków i ilości prawidłowo wykonanych w serwisie akcji. - Autorskie oprogramowanie trackingowe sieci Afiliant.com umożliwia wydawcy stałą kontrolę efektywności prowadzonych działań. W ramach panelu administracyjnego wydawca ma dostęp do statystyk prowadzonych kampanii. To pozwala na bieżącą optymalizację zarówno programów, jak i form reklamowych - dodaje Rafał Irla z sieci Afiliant.com.

W czterech krokach do celu - efektywnego zarabiania w sieci za pomocą programów partnerskich? Nie do końca.

Wydawca musi przede wszystkim zadbać o atrakcyjność udostępnianej witryny. W tym celu powinien na bieżąco aktualizować stronę o unikalne treści, zwiększać widoczność w sieci za sprawą takich mechanizmów jak pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania czy systematycznie urozmaicać formy reklamowe i zmieniać miejsce wyświetlanych kreacji. Pamiętając jednocześnie o umiarze, wszak liczba banerów nie świadczy o popularności witryny.

Źródło: Afiliant.com.
O Artefakt Firma specjalizuje się w szeroko rozumianym marketingu internetowym (pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych - SEO, marketing i reklama w wyszukiwarkach - SEM oraz internetowy public relations). Artefakt istnieje od 2005 roku i aktualnie obsługuje ponad 300 polskich i zagranicznych klientów - serwisy firmowe, sklepy internetowe, portale i witryny.
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz